Verjaardag Dick

9 oktober 2020 - Olhos de Água, Portugal

Vanochtend een liedje voor Dick gezongen🤣 en  na een heerlijk ontbijt een route uitgekozen naar Lagos.

We hebben er voor gekozen om de tolweg te vermijden.

Er staan wel borden langs de weg voor de snelheid een stukje 50, 70, 90 en ook hele stukken zonder informatie.

En genoeg rotondes

Een parkeergarage was snel gevonden.

Eenmaal boven zagen we gelijk een beeld van Hendrik de zeevaarder.

20201009_115736

4 maart 1394   13 november 1460.

Zijn bijnaam heeft hij te danken aan het feit dat hij reizen financierde die de aanzet gaven tot het Portugese wereldrijk.(van Wikipedia overgenomen hoor).

De stad is bekend omdat daar in 1444 de eerste Europese slavenmarkt werd gebouwd. Het is nu een slavernijmuseum. We konden er geen foto's maken want er stond een hele groep Duitse toeristen enorm in de weg en gingen ook niet opzij.

Zelfs op het terras waar we koffie dronken hadden ze maling aan alles, met 9 personen een tafel nemen stoelen verslepen en zonder muilkorfje naar binnen lopen.

Daarom zijn we maar een stuk gaan lopen.

20201009_115924

Leuke winkeltjes en straatmuzikanten.

Het werdt steeds warmer  30 graden en onze magen begonnen te knorren.

Heerlijk op een terrasje genoten van een omelet met sla en frietjes. Nog een stuk langs de boulevard gelopen en naar de parkeergarage .

Weer op weg gegaan en nu foto's gemaakt van een mooie brug. In de waterbekkens zagen we ook witte reigers en flamingos staan.

20201009_14313420201009_14320120201009_143209

Weer thuisgekomen lekker uitgerust. T mobile gebeld en die bellen morgen weer terug, waarschijnlijk is de simkaart kapot. We horen het wel.

Nu relaxen met een hapje en een drankje.